Økonomisk generalforsamling overstået - FU ser fremad

01. maj 2024 kl. 17:20

VB afholdte økonomisk generalforsamling d.30/4-2024 med fint fremmøde fra damesenior og ungdom. Regnskabet for 2023 blev godkendt, med et mindre underskud. Regnskab for 2023 var præget af at hele Forretningsudvalget blev udskiftet ved den ordinære GF, men derudover kan det nævnes at VB, ligesom alle andre foreninger, har været ramt af den stigende inflation og mange prisstigninger på f.eks. el, vand og varme.

Budgetterne for 2024/2025 blev også godkendt til videre fortsættelse. FU forventer et mindre overskud i 2024, delvis pga. gode indtægter fra Divisionsforeningens placeringspenge. Det er dog svært at forudsige 2025 budgettet lige pt., da der er stor forskel på indkomsterne i henholdsvis 3.division og Danmarksserien.

Slutteligt skal det nævnes at FU har en målsætning om at gøre regnskabsføringen i VB mere overskuelig og enkel fremadrettet, så det er lettere for nye FU medlemmer at overtage budget og regnskab fremover.

Den økonomiske generalforsamling blev afholdt i god ro og orden, og FU ser nu frem til at arbejde videre med flere spændende projekter; f.eks. DBU børneklub, Get moving projektet, ombygningen af vores cafeteria og projekt kunstgræsbane.

Mvh.

Forretningsudvalget Vejgaard Boldspilsklub