Vagter til Skråen-arrangementer

VB har i efterhånden en del år været fast samarbejdspartner med Skråen, som er det væsentligste spillested i Nordjylland. Skråen udbyder hvert år et stort og varieret program af rytmisk musik, stand-up og forskellige shows, som afvikles enten i Skråens lokaler i Nordkraft i Aalborg, eller rundt omkring i byen - Karolinelund, Skovdalen, havnefronten m.fl.

Skråen samarbejder med en række foreninger, bla. altså os i VB, i forhold til bemanding af de mange vagter til Skråens arrangementer, både indendørs og udendørs. Principielt set har vi som klub mulighed for at byde ind på alle de vagter vi overhovedet kan og vil.

VBs vagter tjener flere formål. Vagterne er med til at tjene vigtige penge til vores klubkasse, ligesom der for holdene som hjælper til, også er mulighed for at skabe noget indtjening til holdkassen. Og så er der også et socialt element i bemandingen af Skråen-vagterne. Det er nemlig rigtig hyggeligt at have barvagt. Folk er stort set altid i godt humør og der er mange sjove snakke undervejs i en vagt. Både med kunderne og med de folk man arbejder sammen med i boden. Man lærer hinanden bedre at kende henover det fællesskab man skaber sammen, for at få det hele til at fungere.

Langt hovedparten af VBs vagter er barvagter, hvor vores frivillige hjælpere er med til at lange øl, vin, breezere, sodavand og vand mv. over disken. Af de otte personer vi skal stille med pr. vagt, skal 3 personer stå en hegnsvagt, og nogen synes bedst om at have dén opgave hele aftenen, mens andre godt vil veksle lidt imellem bar og hegn.

Vagtplanen for årets koncerter, bla. sommerens udendørskoncerter, er som regel klar i løbet af januar måned, hvorefter VB-ansvarlige René "Kongen" Nielsen går igang med at fordele og koordinere vagterne. Der er næsten altid behov for at udvide kredsen af hjælpere, så er der forældregrupper, eller andre grupper, på 6-8 personer, som kunne synes det var sjovt at give det et forsøg, så tag kontakt til René. Bare én enkelt vagt i løbet af året vil være fint.

De kendte Skråen-arrangementer for 2024 er som følger:

Den/de ansvarlige for vagterne til Skråen-arrangementerne fremgår herunder.