VB i 100 år - Fortællingen er igang

19. december 2023 kl. 12:14

Tidligere i år påbegyndte vi her på siden en månedlig nedtælling frem mod vores klubs 100-års jubilæum, som finder sted i november 2025. I mere end god tid kan det umiddelbart synes, men vi har SÅ mange historier, som vi gerne vil fortælle, at vi var nødt til at gå igang allerede i år!

Hver måned offentliggør vi et nyt kapitel til fortællingen, hvor vi bl.a. kommer til at stille skarpt på en lang række af de personer, som har skilt sig ud i klubbens historie. Vi fortæller også om en række af de sportslige højdepunkter for vores klub, og endvidere om en række af de aktiviteter, som gennem årene er løbet af stablen i VB. Og en hel masse andre historier, som tilsammen er med til at sammenstykke vores næsten 100-årige historie.

I 2023 har vi indtil videre fortalt om:

Profiler i VB

Sportslige højdepunkter

Venskabsklubsamarbejde

Aktiviteter

I det nye år fortsætter nedtællingen her på siden, måned for måned, og som noget nyt vil vi nogle gange i løbet af 2024 også bringe nogle små "niche-historier", som vi offentliggør på vores officielle Facebook-side. Det er historier, som ikke helt kan bære en fuld artikel, men alligevel er en væsentlig del af vores historie. På hver sin måde.

Næste artikel er på trapperne i begyndelsen af januar, hvor emnet er Standerhejsningens historie, så følg med her på siden og på vores sociale medier. Og iøvrigt er billedet ovenfor fra en Jyllandsseriekamp i 1958 mellem VB og Aalborg Chang, hvor VB-målmand, og senere æresmedlem, Bent Ole Kubicki bokser bolden væk. Kubicki er en af de VB-profiler, som vi portrætterer i 2024.