VB i 100 år - Jul i den gamle forening

14. december 2023 kl. 14:27

Man kunne måske forledes til at tro, at december er en stille måned i vores klub. Men sådan er det faktisk overhovedet ikke!

I årets sidste måned er der stadigvæk fuld fart på aktiviteterne i klubben, og i denne måneds historie-tilbageblik stiller vi skarpt på vores traditionelle juletræssalg på Vejgaard Torv. Og binder en sløje til to af de andre aktiviteter i klubben, som hører årstiden til - VB-julekalenderen og salget af nytårs-fyrværkeri.

For noget tid siden satte vi nemlig på redaktionen to af de personer stævne, som var med til at starte juletræssalget op - nu afdøde æresmedlem Kurt Luther, og Leif Bruno Sørensen. Snakken udmøntede sig i denne artikel, hvor du via nedennævnte link bla. kan læse om, hvordan VBs 40-års jubilæum spillede en central rolle i opstarten på juletræssalget, om nogle af traditionerne bag salget og så afslutningsvis se en lille billedkavalkade med en blanding af billeder fra dengang og nu:

P.S.: Meldingerne fra torvet går på, at der også i år er fuld gang i salget af juletræer, og vi har jo også et juletræ til dig og din familie!