VB i 100 år - VBs første (rigtige) oprykning til Danmarksserien

16. november 2023 kl. 12:09

Efter en enkelt måneds pause, fortsætter vi nu nedtællingen frem mod klubbens 100-års jubilæum i 2025.

VBs historie indeholder et hav af op- og nedrykninger for vores førstehold for Herre Senior. Gennem årene har vi bevæget os mestendels imellem Serie 2 og divisionerne, og der er mange mindeværdige oprykninger som kunne fortjene en omtale. Da pladsen dog er begrænset, har vi besluttet os for at sætte grænsen ved oprykninger til Danmarksserien og højere rækker, og idag starter vi så ud med vores første (rigtige) oprykning til Danmarksserien.

Denne artikel skulle faktisk oprindeligt have været offentliggjort tirsdag den 3. oktober, for netop denne dag var det præcis 30 år siden, at vi i klubben sikrede os en længe ventet tilbagevenden til Danmarksserien. Efter 23 års fravær.

Læs her daværende cheftræner Carsten Søgaards fortælling om oprykningen i 1993, og om hvorfor denne kaldes den første rigtige Danmarksserie-oprykning: