VB ser frem mod 6 finaler

14. januar 2024 kl. 17:09

Imorgen mandag kalder VB-cheftræner Nickolaj Jonstrup igen til samling for vores 3.Divisionstrup.

Første træningsdag, og ugerne der kommer herefter, skal bringe vores spillere tilbage i kampform til et yderst spændende forår. I en historisk tæt række, venter der nemlig 6 finaler til marts/april, inden rækken ombrydes til forårets opryknings- og kvalifikationsspil. Cheftræneren ser frem til at genoptage turneringen:

- Vi havde generelt et rigtig flot efterår, men holdene i rækken er så tætte, at vi skal være klar fra start i de kommende finaler, for at sikre os en plads i Top 6. Det er vores første mål for foråret

På trænerfronten har Sportschef Søren Andersen brugt vinterpausen på at forlænge aftalerne med hele staben fra efterårets succesfulde kampagne. På spillerfronten kan Sportschefen dog berette om nye ansigter:

- Vi har fået vores tidligere anfører, Malthe Mondrup, retur fra udenlandsophold, og det er en klar styrkelse af vores trup. Både på banen og i omklædningsrummet. Endvidere er det lykkedes os at overtale forsvarsspilleren Jonas Skulstad til at starte en prøvetræning op i VB. Skulstad fik før jul ophævet sin kontrakt hos AaBs NordicBet Liga-trup, og tiden får vise, om vi kan blive et godt match

Der venter ikke 3.Divisionstruppen en masse kilometer på landevejene. Holdet skal i stedet for træne og spille sig i form, bla. via en lang række træningskampe, inden de 6 finaler i grundspillet indledes på udebane mod VSK Århus, lørdag den 9. marts. Første hjemmekamp spilles lørdagen efter, hvor fynske Næsby Boldklub kommer på besøg. Kampen spilles på kunstgræsbanen i Gistrup, idet vores eget baneanlæg ikke kan benyttes før til april.