VB søger: Børneudviklingstræner

06. januar 2024 kl. 11:24

Vejgaard Boldspilklub søger en Børneudviklingstræner med tiltrædelse hurtigst muligt. Børneudviklingstræneren skal være med til at understøtte alle vores børne- og ungdomstrænere fagligt på banen, og samtidig være med til at skabe en kultur, hvor vi møder hinanden i øjenhøjde, og hvor spillere, forældre, frivillige, dommere og modstandere oplever sig mødt positivt.

Børneudviklingstræneren forventes at:

• Understøtte DBU’s børnestrategi og VBs børnepolitik
  • Få medindflydelse på træningsforslag på de enkelte årgange
  • Give daglig støtte og sparring til børne- og ungdomstrænerne
  • Inspirere disse trænere til god træning og gode læringsmiljøer
  • Observere træningspas/kampe og give trænerne feedback og supervision
  • Lave uddannelsesplan for trænerne
  • Deltage i rekrutteringen af trænere internt/eksternt
  • Udvikle og fastholde ungtrænere
  • Arrangere og afvikle ekstra træningspas på tværs af hold minimum 4 gange pr. år
  • Have fokus på opstartshjælp til trænerne hos de yngste årgange i perioden fra august til oktober
  • Afholde to årlige inspirationsdage for trænerne, afviklet i samarbejde med Ungdomsudvalget
  • Være tovholder på opstarts- og trænermøder inden sæsonstart i hhv. marts og august måned
  • Deltage i Ungdomsudvalgets samt holdenes årgangsmøder efter behov
  • Varetage kontakten imellem græsset og Ungdomsudvalget
  • Identificere ressourcepersoner blandt forældre og andre
  • Tage uddannelsen for Børneudviklingstrænere
  • Bruge det meste af tiden på græsset

Yderligere om stillingen:

• Du refererer til sportslig ansvarlig for Ungdom i FU, Peter Lindholm
  • Du forventes at have trænerlicens - B-licens foretrækkes, men er ikke et krav
  • Der er tale om 6-10 timer ugentligt – kan variere alt efter tidspunkt i sæsonen
  • Timerne ligger primært mandag-torsdag 16.00-19.00 + der forventes forberedelsestid
  • Aflønning efter kvalifikationer

Ansøgningen sendes til:

Vi inviterer løbende til samtaler med kandidater og lukker for ansøgninger senest 14. februar 2024. Send din ansøgning hurtigst muligt til Peter Lindholm på pl@vejgaard-bk.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til Peter på 21473930.

Om Vejgaard Boldspilklub:

Vejgaard Boldspilklub tilbyder pigefodbold, drengefodbold, damefodbold og herrefodbold. Herrerne spiller i 3. Division og damernes førstehold spiller i Jyllandsserien. VB er dog meget mere end to hold i to tabeller. Vi har en stor og homogen Ungdomsafdeling i klubben, hvor flere end 700 piger og drenge fordeler sig på hold på samtlige årgange i drengerækkerne, og på en af byens største pigegrupper. Det hele løftes af frivillighed og en stærk klubkultur.